Abonnee worden? Kies op onze abonneepagina uit een kortingsaanbod of een mooi welkomstcadeau.
Uw gids wordt uiterlijk vrijdag voor 18.00 uur geleverd. U kunt uw bezorgklacht tot 20.30 uur doorgeven via onderstaand formulier. U ontvangt de nazending dan uiterlijk zaterdag thuis.
Voor vragen over (nieuwe) abonnementen, verlenging, verhuizing, betaling e.d. kunt u dit contactformulier gebruiken. Ons streven is om uw vraag binnen twee werkdagen te behandelen. Is snellere afhandeling vereist, of wilt u een opzegging doorgeven, neem dan telefonisch contact met ons op via 035-6726860 op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur (de kosten voor dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten). Kijk ook even bij onze 'Veelgestelde vragen'. Mogelijk wordt uw vraag daar al beantwoord. Voor bezorgklachten kiest u in het menu 'Bezorging'.
Alle informatie over een abonnement op TrosKompas en interessante aanbiedingen vindt u op onze abonneepagina.
Wij verzenden uw welkomstcadeau na ontvangst van uw betaling. We sturen u wel direct uw eerste gids zodat u direct op de hoogte bent van wat er op tv komt. Er kan dus een paar weken verschil zitten tussen ontvangst van de gids en het welkomstcadeau. Als er langer dan een maand tussen zit, neem dan even contact op met onze abonneeservice.
Na het insturen van uw aanmelding ontvangt u na ongeveer twee weken de eerste TrosKompas op de deurmat.
De abonnementsvoorwaarden kunnen per aanbieding verschillen. U vindt deze op onze abonneepagina.
U kunt het omslagmapje bestellen via de shop van AvroTros (zoek op omslagmap). U kunt kiezen tussen een kunststof omslagmap of lederen omslagmap.
Bezorgklachten kunt u eenvoudig doorgeven met het formulier onder het kopje 'Bezorging'. Ook kunt u bellen met onze abonneeservice. Wij sturen u dan een nieuw exemplaar toe.
Het is mogelijk om de bezorging tijdelijk te onderbreken als u bijvoorbeeld op vakantie gaat. Om er zeker van te zijn dat de onderbreking op tijd kan worden verwerkt, vragen wij u dit minimaal 3 weken van te voren aan ons door te geven.
U kunt een e-mail sturen aan:
of bellen met: 035-672 6860 (De kosten voor dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten.)
U kunt bellen op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.
Wijzigingen kunt u eenvoudig doorgeven via het formulier onder het kopje 'Contact'.
U kunt ons ook telefonisch bereiken.
Voor alle vragen over abonnementen, maar ook over bezorging, verlenging, betaling, adreswijziging e.d. kunt u bellen met onze abonnee- en ledenservice:
035-672 6860 (De kosten voor dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten.)
U kunt bellen op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.
U kunt ook schrijven naar:
TrosKompas
Postbus 20.000
1202 AA Hilversum
Ja, dat is mogelijk indien u in Nederland woont. U moet dan minimaal 3 weken voordat u op vakantie gaat uw vakantieadres doorgeven.
U kunt een e-mail sturen aan:
abonneeservice@troskompas.nl
of bellen met
035-672 6860 (De kosten voor dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten.)
U kunt bellen op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.
AvroTros en TrosKompas zijn zelf niet onwillig om hun trouwe leden/abonnees eens extra te belonen. De Mediawet, waaronder AvroTros als omroep en TrosKompas als omroepblad vallen, laat dit echter niet toe. Deze wet laat dit alleen eenmalig toe voor nieuwe leden/abonnees. Binnen de beperkte mogelijkheden die de wet wel biedt, proberen AvroTros en TrosKompas toch zoveel mogelijk voor hun leden/abonnees te doen:
Abonnementen worden afgesloten voor minimaal een jaar (=52 weken) en worden voor onbepaalde tijd verlengd. Een abonnement voor bepaalde tijd kan tot uiterlijk een maand voor het einde van de abonnementsperiode worden opgezegd. Een abonnement voor onbepaalde tijd kan worden opgezegd met een maand opzegtermijn.
Opzeggen kan eenvoudig en snel door te bellen naar:
035-672 6860 (De kosten voor dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten.)
Uw opzegging wordt dan direct verwerkt en bevestigd.
U kunt bellen op werkdagen van 9.00 to 17.00 uur.
Wilt u liever schriftelijk opzeggen? Houd dan wel rekening met een langere verwerkingstijd.
abonneeservice@troskompas.nl
of
Abonneeservice TrosKompas
Postbus 20.000
1202 AA Hilversum
Het is absoluut mogelijk om lid te blijven, maar geen TrosKompas te ontvangen. U wordt dan ondersteunend lid van AvroTros.
Voor slechts € 8,50 per jaar ondersteunt u AvroTros. U ontvangt dan aantrekkelijke aanbiedingen en 3 x per jaar het ledenmagazine Uit en Thuis. Ook kunt u Kunst lid of Klassiek lid worden.
Wilt u lid blijven? Neem contact op met AvroTros Ledenservice op 035-6726 868 (De kosten voor dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten.) of ga naar avrotros.nl/wordlid.
Indien er bijvoorbeeld iets aan de hand is met uw TrosKompasabonnement, dan kunnen we via e-mail contact met u opnemen.
Uw e-mailadres wordt niet doorgegeven aan derden. Voor meer informatie, lees onze disclaimer.
Wij kunnen een abonnement in het buitenland voor u verzorgen. Houdt u echter rekening met extra portokosten. De bezorging is ook gemiddeld 1 à 2 dagen later dan dat u in Nederland gewend bent.
Voor meer informatie kunt u bellen met onze abonneeservice:
035-672 6860 (De kosten voor dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten.)
U kunt bellen op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.
U kunt het omslagmapje bestellen via de webshop van AvroTros. U kunt kiezen tussen een kunststof omslagmap of lederen omslagmap.
Er zijn de laatste jaren veel digitale zenders bijgekomen. Om TrosKompas goedkoop te houden voor de lezers, drukken wij de gegevens van een selectie van het zenderaanbod af. Dit gebeurt in nauw overleg met een lezerspanel dat we regelmatig raadplegen.
Voor vragen over AvroTros-programma's en andere vragen over AvroTros kunt u het volgende nummer bellen:
035 - 6 717 715 (tijdens kantooruren)
U kunt ook schrijven:
AvroTros Ledenservice
Postbus 20900
1202 AS Hilversum
Voor vragen over uw bestelling uit 'Uit en thuis' kunt u bellen met het volgende nummer:
035-2019504 (De kosten voor dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten.)
U kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 17.00 uur.
Een e-mail sturen kan ook naar: ledenservice@avrotros.nl
Voor alle inhoudelijke vragen over 'Uit & thuis' kunt u bellen naar het volgende nummer:
AvroTros Ledenservice
035-2019504 (De kosten voor dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten.)
U kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 17.00 uur.
U kunt ook een e-mail sturen naar: ledenservice@avrotros.nl
De belangrijkste reden is dat als we een regionale zender opnemen zo’n 90% van onze lezers niets aan deze informatie heeft, omdat het tv-station slechts in een klein deel van Nederland te ontvangen is. De tweede reden is dat er nogal wat regionale zenders in Nederland zijn. Die allemaal publiceren, zou een enorm aantal pagina’s kosten, zeker ook omdat onze gids klein is. Om diezelfde reden publiceren wij ook geen regionale radiozenders. Onze ervaring is dat deze gegevens vaak worden opgezocht in regionale kranten.
Heeft u een vraag over de gids of site die niet bij de 'Veelgestelde vragen' wordt beantwoord, dan kunt u een mailtje sturen naar info@troskompas.nl.
U kunt ons ook telefonisch bereiken:
035-672 6860 (De kosten voor dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten.)
U kunt bellen op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.
U kunt ook schrijven naar:
Redactie TrosKompas
Postbus 28600
1202 LR Hilversum
TrosKompas en de andere gidsen krijgen niet altijd van de omroepen door dat het om een herhaling van een programma gaat. De omroepen doen dit bewust niet, omdat het programma dan minder kijkers trekt.
Dat er heel soms tijden afwijken, is ons als omroepblad ook een doorn in het oog. Wij doen er alles aan om de juiste gegevens in ons blad te krijgen. Helaas werken de omroepen daar niet altijd even goed aan mee. Ze stoppen programma's, ruilen programma's van plek, wijzigen aanvangstijden etc. In geval van de Publieke Omroepen gebeurt dit in veel gevallen in opdracht van de netcoördinator van de NPO (deze is verantwoordelijk voor de indeling van uitzendingen van de televisiezender).
TrosKompas en ook alle andere omroepgidsen in Nederland worden circa 1 week van tevoren gedrukt. Daarna kunnen wij dus geen wijzigingen meer meenemen. Die tijd is nodig voor het drukken, sealen, adresseren en versturen met Post NL, omdat het hier om zeer grote aantallen gaat.
De hoofdredacteuren van de gidsen hebben gezamenlijk al menigmaal aan omroepen gevraagd zich te houden aan de deadlines. In Duitsland bijvoorbeeld is het per wet verboden om twee weken voor de uitzenddatum nog programma's te wijzigen, in onze ogen uit respect voor de kijker die er recht op heeft te weten welke programma's er daadwerkelijk worden uitgezonden. In Nederland geldt dit helaas niet.
Een 100% garantie van de juiste programmagegevens zouden wij u graag willen geven, maar dat kunnen wij niet. Dat geldt voor ons als programmablad, maar net zo goed voor al onze collega-omoepbladen, de kranten, teletekst, internet, etc. Televisieprogrammering is een levend mechanisme en daardoor met enige regelmaat aan veranderingen onderhevig. Alle belangrijke wijzigingen die na de deadline binnenkomen, vermelden we op de homepagina van onze site. Ook kunt u voor de meest actuele gegevens hier onze internetgids raadplegen.
Als u een vraag of opmerking heeft over een programma, dan kunt u rechtstreeks met de betreffende omroep of zender mailen of bellen.
Mail hier uw vraag aan een publieke omroep
TELEFOONNUMMERS OMROEPEN
RTL 4,5,7,8 |
035-67 18 718 |
NET 5 |
020-80 07 000 |
SBS 6, 9 |
020-80 07 000 |
Veronica |
020-80 07 000 |
Comedy Central |
020-49 37 000 |
Nickelodeon |
020-49 37 000 |
FOX |
020-52 06 440 |
BNNVARA |
0900-0805 (B) 0900-0123 (V) |
EO |
035-64 74 747 |
HUMAN |
035-67 22 020 |
IKON |
035-67 27 272 |
KRO-NCRV |
035-67 26 880 |
MAX |
035-67 75 409 |
NOS |
035-67 79 222 |
NTR |
088-77 99 999 |
Powned |
020-52 41 150 |
WNL |
088-82 48 250 |
VPRO |
035-67 12 911 |
WNL |
088-82 48 250 |
AVROTROS |
035-67 17 715 |
Neem voor meer informatie over advertentiemogelijkheden in TrosKompas en Troskompas.nl contact op met Bindinc